Tuesday, January 8, 2013

Hush, Little Baby ハッシュ、リトルベビー

Kuri is so sleepy today.
She must be having a birthday fun withdrawl.

クリは今日はよく寝ています。
昨日の興奮と疲れが出てるのかな?

Hush, little baby, don't say a word.
Papa's gonna buy you a mockingbird

And if that mockingbird won't sing,
Papa's gonna buy you a diamond ring

And if that diamond ring turns brass,
Papa's gonna buy you a looking glass

 しーっ、坊や、 静かにしていて
パパがマネシツグミを買ってあげるから

 もしマネシツグミが歌わなかったら
パパがダイヤの指輪を買ってあげる

 もしダイヤの指輪が真鍮(しんちゅう)になってしまったら
パパが鏡を買ってあげる

(マザーグースの子守唄という一説や、アメリカ南部からという一説も。 パパがママだったりすることもある。 赤ちゃん泣かないでと言って、ママやパパが何でも買ってあげるからっという歌詞で歌われています。まるで、クリパパの事をうたっているみたいな子守唄。)

Still dreaming about cake...?
I think that simply just to be with Papa and Momma will makes Kuri very happy...

まだケーキの夢でもみているかな? ふふ。
クリにとって、パパやママと一緒に居る事が一番の幸せだと思います。



 ご訪問ありがとうございました!
ランキング参加中です。
下方の’’柴犬 クリ’’バーナーをワンクリックお願い致します!
Thank you for the visiting!
Please click the on the banner on the bottom left to vote for Kuri!

No comments:

Post a Comment